5 kroků, jak si na jaře zpříjemnit práci ve Variu

Právě teď je nejlepší čas naučit se něco nového a usnadnit si díky tomu práci ve Variu. Máme pro vás 5 tipů na jednoduché vychytávky, které si rychle osvojíte a začnete používat. Pojďme na to!

Krok 1: Zkontrolujte oprávnění k Variu

Kdo se ve vaší firmě dostane do Varia a jaké tam má pravomoci? Udělejte na začátku roku pořádek v nastavení uživatelů a pak se k němu každého čtvrt roku vracejte. Ověříte si, že jste správně nastavili účty nových kolegů a že se do systému nedostane nikdo z bývalých spolupracovníků.

Nastavení oprávnění má na starosti administrátor vašeho systému. Můžete se ale obrátit i na pracovníka našeho týmu nebo na partnerskou firmu, která vám Vario dodala.

Oprávnění nastavíte v dialogu Možnosti Altus Vario. Najdete tam seznam lidí, kteří mají v současnosti přístup do vašeho Varia, a také přidáte nové uživatele nebo skupiny uživatelů.

Nastavení oprávnění k Variu se vám bude hodit i kvůli GDPR. Pravidelná kontrola osob, které mají přístup k Variu, je totiž dobrou prevencí proti úniku dat.

Ze seznamu můžete uživatele odebrat nebo do něj přidat nové.

Krok 2: Zkontrolujte informace o vaší firmě uložené ve Variu

Proč kontrolovat, co máte o své firmě zadané ve Variu? Protože se s těmito informacemi denně setkávají vaši klienti či dodavatelé na všech dokladech, které máte v „Naší firmě” nastavené.

Informace o vaší firmě uložené ve Variu najdete:

  • na kartě Informace pod tlačítkem Naše firma
  • nebo v dialogu Možnosti Altus Vario.

Ověřte si, že máte správně zadané všechny:

  • e-maily a telefony,
  • adresy
  • či údaje o bankách.

Tip: Mimochodem, kdy jste si naposledy dělali pořádek v e-mailu? Zkontrolujte složku spam, jestli tam omylem nespadl důležitý e-mail.

Proklikejte si všechny karty v dialogu Naše firma. Hned na kartě Obecné nastavíte doklady, ve kterých budou zveřejněné údaje o vaší firmě.

 

Přečtěte si také, jak založit pobočku k „Naší firmě”.

Krok 3: Udělejte revizi panelu nástrojů

Panely nástrojů jsou lišty s tlačítky, ikonami a nabídkami, pomocí kterých ovládáte své Vario. Pokud jste si neupravili vzhled Varia, máte své panely nástrojů umístěné nahoře pod Panelem nabídek.

 

V panelu nabídek naleznete textové nabídky, panel nástrojů je charakteristický ikonami.

V panelu nástrojů můžete mít třeba jen několik důležitých tlačítek. Panel si nastavíte v dialogu Možnosti Altus Vario pod tlačítkem Nástroje. Přes možnost Vlastní se dostanete do dialogu Možnosti menu a tam upravíte tlačítka na kartě Agendy. Rozkliknete šipky a vyberete si agendy, které se vám budou zobrazovat na panelu nástrojů.

Krok 4: Nastavte si razítko a logo na doklady

Na dokladech si zobrazíte a vytisknete logo vaší firmy a razítka. Dokumenty pak budou vypadat profesionálněji a budou sjednocené.

U razítka si nastavíte:

  • jeho velikost
  • způsob zobrazování: na každé straně faktury nebo až na jejím konci
  • vlastní razítko pro každého uživatele nebo společné pro všechny.

Razítko uložené na webu (třeba na disku) dostanete do Varia pomocí Možností Altus Vario. Klikněte na tlačítko Razítko na doklady a otevře se dialog Možností razítka na dokladech, kde nastavíte podrobnosti.

Přečtěte si podrobnosti, jak nastavit razítko pro všechny nebo pro jednotlivce.

Razítko i logo zobrazíte na:

  • objednávkách,
  • fakturách
  • a zakázkách.

Logo nahrajte na web a otevřete si Možnosti Altus Vario. Tam klikněte na tlačítko Logo na fakturu a otevře se vám okno, na kterém nahrajete logo do Varia a upravíte jeho velikost.

Vlevo dole vidíte velikost loga v centimetrech. Můžete ho libovolně upravovat a když se budete chtít vrátit k původní velikosti, klikněte na symbol vpravo dole vedle loga.

Krok 5: Připomeňte si klávesové zkratky

Ve Variu využijete existující klávesové zkratky, ale také si nastavíte své vlastní. Naučte se je používat a práce ve Variu vám bude odsýpat jedna dvě.

A co vám usnadňuje práci ve Variu? Napište nám na Facebook nebo Twitter o své oblíbené funkci nebo o tom, co byste ocenili ve Variu do budoucna.

3 | 2018

Pro splnění GDPR jsou důležité interní směrnice, říká obchodní ředitelka Radka Aschenbrennerová

Radka Aschenbrennerová má náhled na fungování firem víc než bohatý. Ve firmě se pohybuje už 18 let a dnes působí jako vedoucí obc...
3 | 2018

Chystáte se na daňové přiznání? Zjistěte, jak srazit daně na minimum

I když daňoví poplatníci tradičně počítají s koncem března, díky Velikonocům letos podáte daňová přiznání až do 3. dubna. To je n...
3 | 2018

V Novobalu potřebovali nový systém s dobrými funkcemi. Rozhodnutí padlo na Vario.

Sklad, Pokladna nebo Nákup zboží – to jsou jen některé funkce Varia, které den co den používají v pelhřimovském Novobalu. A...
2 | 2018

Připomeňte si 7 legislativních změn roku 2018, které se hodí znát

GDPR odstartuje revoluci v sankcích za prohřešky v ochraně osobních údajů. Prohlášení k dani může být v elektronické formě. Zvýši...
2 | 2018

5 tipů na rychlejší práci pomocí intranetu Altus Portal

Zaprášené šanony v archivu, nejasnosti kolem zastupování lidí na dovolených a příliš mnoho nezpracovaných e-mailů od kolegů. Přes...

Zasílat novinky


Články podle témat

Archiv novinek

2018

Srpen (1 příspěvek)
Březen (4 příspěvky)
Únor (5 příspěvků)
Leden (3 příspěvky)

2017

Prosinec (2 příspěvky)
Listopad (2 příspěvky)
Říjen (4 příspěvky)
Září (2 příspěvky)
Srpen (2 příspěvky)
Červenec (5 příspěvků)
Červen (1 příspěvek)
Květen (3 příspěvky)
Duben (4 příspěvky)
Březen (3 příspěvky)
Únor (2 příspěvky)
Leden (4 příspěvky)

2016

Listopad (3 příspěvky)
Říjen (2 příspěvky)
Září (2 příspěvky)
Srpen (5 příspěvků)
Červenec (4 příspěvky)
Červen (6 příspěvků)
Květen (4 příspěvky)
Duben (4 příspěvky)
Březen (5 příspěvků)
Únor (4 příspěvky)
Leden (2 příspěvky)