Novinky z oblasti podnikových informačních systémů

8 | 2017

DPH z dárkových poukazů a konec speciálních pravidel pro společnosti. Daňový balíček začal platit

„Zákon, kterým se mění některé zákony v oblasti daní”, pravděpodobně znáte spíše pod názvem daňový balíček . Připomeňte si nejdůležitější novinky v oblasti daně z přidané hodnoty, které balíček přináší.
8 | 2017

Náročnou výrobu pomůže Vario lépe zorganizovat

Jak jednoduše naplánovat složitý výrobní proces? Nebudeme vám tvrdit, že to zvládnete za pár minut. Díky modulu velká výroba ale ušetříte čas, který byste strávili hledáním informací a obíháním kolegů, a navíc budete mít informace o celém výrobním procesu na jednom místě - ve svém Variu.
7 | 2017

Zjednodušte výrobu. Pomůže automatický přehled o skladu a zakázkách

Jak uspořádat výrobní proces, mít pod kontrolou stav zdrojů i objednávky zákazníků? Pokud ve vaší firmě zpracováváte výrobu a související procesy ručně nebo naopak v příliš složitém systému, přečtěte si více o modulu Výroba.
7 | 2017

Využijte své oblíbené klávesové zkratky i ve Variu

Většina lidí používá klávesové zkratky pro běžné i méně obvyklé funkce bezmyšlenkovitě. CTRL+Z pro návrat k předchozímu kroku nebo CTRL+TAB pro přepínání mezi otevřenými dokumenty jsou jen některé z oblíbených. Ve Variu můžete kromě automatických zkratek zadávat i své vlastní, které si sami nastavíte.
7 | 2017

6 změn v EET metodice, které zajímají uživatele Varia

V polovině května vydala finanční správa druhou verzi metodiky k zákonu o EET. Je v ní shrnutá většina dodatků, které vycházely od podzimu 2016 až do letošního jara a také několik novinek. Vybrali jsme 6 nejdůležitějších změn.
7 | 2017

Jak psát e-maily, které si vaši zákazníci rádi přečtou

Cílit nabídku přesně na vybrané zákazníky a posílat jim informace, které je opravdu zajímají. Marketingové aktivity vám vydělají peníze a vašim klientům pomohou zůstat v obraze a nakoupit přesně to, co potřebují.
6 | 2017

Posílejte výplatní lístky na e-mail a ušetřete čas

Příprava výplatních lístků obvykle není práce na hodinu. Lístky je potřeba vytisknout, nachystat pro jednotlivé zaměstnance, rozdat - a to může v závislosti na velikosti firmy zabrat i celý den. Jenže jak ušetřit papír, čas a mít důležité dokumenty přehledně na jednom místě? S tím vším vám pomůže výplatní lístek v PDF.
5 | 2017

Evidujte on-line tržby ve Variu hromadně v doplňku EET e-shop

Není to tak dlouho, kdy finanční správa na začátku února vydala pokyn , jak mají podnikatelé evidovat své on-line platby . V Altusu jsme na dokument okamžitě zareagovali a ještě před startem 2. vlny elektronické evidence připravili doplněk EET e-shop. Vyřeší evidenci vašich on-line plateb rychle a pohodlně.
5 | 2017

Týdenní otcovská dovolená platí pro zaměstnance i OSVČ. Zjistěte to nejdůležitější

Poslanci zařadili na konci února takzvanou otcovskou poporodní péči na seznam dávek státní sociální podpory - odsouhlasili totiž novelu zákona o nemocenském pojištění. Díky tomu budou mít otcové nárok na 5 dní placeného volna . Má to ale několik podmínek: dovolenou si například musí vybrat jen do určité doby.
4 | 2017

Zkuste Vario zdarma. Od zlepšení vašeho podnikání vás dělí jen 10 minut

Přemýšlíte o novém ekonomickém systému, ale obáváte se, že změna zabere moc času a spolkne spoustu peněz? Díky Altus Vario to tak být nemusí. Demoverzi získáte na 1 měsíc zdarma , spustíte ji bez dlouhých příprav a jednoduše pak přejdete na placenou verzi.
4 | 2017

Češi obchodují ve velkém se zahraničím. Vario jim v tom pomáhá

Přemýšlíte, jak lépe ohlídat ceny a zjednodušit komunikaci s dodavateli a odběrateli? Minulý měsíc jsme jsme se na blogu věnovali funkcionalitě Řízení nákupu zboží , kterou jsme vysvětlili v článku Jak na hladké zásobování? Máme pro vás 3 + 1 tip . Protože spoustu z vás zajímají skladové zásoby nejen z pohledu obchodníků, připravili jsme pro vás další článek o řízení zboží z hlediska velkoobchodníků a výrobců. Stále zlepšovat své podnikání se vyplatí - třeba díky tomu začnete více obchodovat se zahraničními partnery, kteří jsou pro české obchodníky stále důležitější. Potvrzují to i nejnovější čísla.
4 | 2017

Jak na hladké zásobování? Máme pro vás 3 + 1 tip

Najít toho nejlepšího dodavatele a mít díky ERP systému perfektní přehled o celém skladu . To se snadno řekne, ale hůř udělá. Můžete se totiž setkat se spoustou problémů: výpadky v dodávkách od nespolehlivého partnera, neférové zvyšování dodavatelských cen nebo třeba špatně nastavená obchodní strategie. Podívejte se na naše tipy, jak hledat dodavatele a jak vám s celou agendou pomůže vaše Vario .
3 | 2017

Jak na reklamace ve vašem obchodě? Ujasněte si pravidla

Začátek roku je v českých obchodech ve znamení nakupování a výprodejů . Souvisí s tím ale i méně příjemná stránka věci: občas se po davových nákupech roztrhne pytel s reklamacemi. Které musíte uznat, jak je to se záruční dobou a další podrobnosti se dozvíte v našem reklamačním průvodci .
3 | 2017

4 tipy, jak si poradit s pomalým Variem

Stává se vám občas, že pracujete rychleji než vaše Vario? Jenže software musí člověku pomáhat, a ne ho brzdit. Proto jsme shrnuli nejčastější důvody pomalého Varia a připravili řešení, abyste se mohli zase rychle pustit do práce.
2 | 2017

Zjednodušte si obchodování se zahraničím. Vario přiřadí platby k účtům v různých měnách automaticky

Auta , počítače nebo třeba materiály jako sklo a papír . Právě tyto komodity patří k zásadním položkám na seznamu českých vývozních artiklů. Export je pro Českou republiku velmi důležitý: v roce 2015 vyvezly české firmy zboží za 3,88 bilionů korun , za rok 2016 ekonomové předpovídají dosažení hranice 4 bilionů .
2 | 2017

Seznamte se: 5 novinek v práci z domova podle novely zákoníku práce

Homeworking, home office, teleworking neboli práce z domova. Jeden z oblíbených zaměstnaneckých benefitů získá v roce 2017 podrobnější zákonný výklad , který s sebou nese i zpřísnění pravidel práce z domova.
1 | 2017

Předejděte zbytečným chybám ve skladových zásobách. Pomůže automatická kontrola přijímaného zboží

Konkurenční firma snížila ceny, ale vy si toho všimnete až za několik dní a to je pozdě – váš zákazník už mění dodavatele. Taková situace děsí snad každou obchodní společnost. Jestli pořád nevíte, jak si pohlídat pokles nákupních cen a včas na něj reagovat změnou prodejních cen, máme pro vás tip na usnadnění práce. Na Vario doplněk s názvem Kontrola cen příjmu si zvyknete velmi rychle a už bez něj nebudete chtít pracovat.
1 | 2017

Díky Variu nám vzrostl počet servisů o 10 %, říká Jiří Kocián z Alkom Security

Lidé z bezpečnostní firmy Alkom Security jsou s Variem dobří známí. Společníka v podnikání jim dělá už dvacet let a neměnili by.
10 | 2016

Jak zrychlit práci s datovou schránkou? Díky Variu to půjde jedna radost

Dvě hodiny pracujete ve Variu, pak posíláte datovou schránkou informace na úřad a vrátíte se opět k Variu. Jenže jste na něco zapomněli, musíte všeho nechat a honem zpátky do datové schránky.
9 | 2016

Ušetřete si klikání a vložte na úvodní obrazovku Varia příkazy na míru

Šéf po vás chce pravidelně reporty zakázek v různých fázích procesu a vy je vždy lovíte “z hlubin” Varia. Pokud podobný popis platí i na vás, máme tip, jak si práci usnadnit. Vložte si časté příkazy na úvodní obrazovku, která ve Variu slouží jako základní plocha.
6 | 2016

Na pláž nebo na chatu - čas evidovat dovolené je tady

Ještě týden, ještě dva dny, už zítra! V kuchyňce u kávovaru se nemluví o ničem jiném, než o tom, kam se kdo chystá na dovolenou. Zatímco zaměstnanci odpočítávají dny a už se vidí na lehátku na pláži, personalisté se musí postarat, aby bylo všechno v pořádku i po administrativní stránce.
6 | 2016

Haló, tento úkol čeká na dokončení. Díky upomínkám ve Variu stihnete každý termín

Doby, kdy jste měli monitor polepený post-it lístečky s úkoly, jsou už dávno pryč. Nyní můžete své úkoly pohodlně evidovat ve Variu. A navíc se vám samy připomenou.
5 | 2016

Přizpůsobte si Vario na míru pomocí funkce Akce a ušetřete si práci

Klik, klik, klik. Nudná rutinní práce vám zabírá spoustu času, který byste mohli využít mnohem efektivněji. Proto vám v tomto článku poradíme, jak si Vario přizpůsobit na míru a jak například udělat ze tří kliknutí jen jedno.
5 | 2016

Práci s rozsáhlými tabulkami vám usnadní funkce skrytí a ukotvení sloupců

Čím víc informací má firma k dispozici, tím lépe. Někdy jich je však tolik, že je problém s nimi pracovat. Se zobrazením relevantních dat vám pomohou dvě funkce Varia, které najdete na kartě Formát.
5 | 2016

Přijďte na školení Varia a nechte si poradit od profesionálů

Vario má stovky funkcí, které vám usnadní podnikání. Ale jen tehdy, pokud je budete skutečně využívat. Jestli patříte k lidem, kteří před zdlouhavým studiem manuálů dávají přednost dobrému učiteli, školení ve Variu jsou pro vás to pravé.
4 | 2016

Konec statisícovým ztrátám o Vánocích. Skateshopu Snowbitch se osvědčilo Vario

Bylo to jako přesednout z Wartburgu do nové Octavie. Tak mluví o přechodu na Vario obchodní ředitel Snowbitch Jiří Cafourek. Tento skateshop s dvacetiletou tradicí patří v České republice mezi špičku ve svém oboru. Má pětašedesát zaměstnanců a hrubý obrat sto milionů ročně. E-shop, který je součástí obchodu, měsíčně vyřídí sedm až osm tisíc objednávek.
4 | 2016

Šetřete čas s klávesovými zkratkami pro Vario [infografika]

CTRL + C a CTRL + V. Klávesové zkratky umí v součtu ušetřit desítky minut. Začněte je využívat i ve Variu. Snadno si je zapamatujete díky infografice k vytištění.
3 | 2016

Doplňte na faktury záruční podmínky nebo neformální poděkování

S Variem si své doklady přizpůsobíte na 100 %. V našem tipu zjistíte, jak na ně tisknout různé poznámky. A taky vám poradíme, kdy je lepší být neformální.
3 | 2016

16 % plátců DPH neodevzdalo kontrolní hlášení. Hrozí jim pokuta 10 tisíc korun

Přesně 245 tisíc odevzdaných kontrolních hlášení k dani z přidané hodnoty za leden evidovala Finanční správa 25. února. Tedy poslední den, kdy mohli plátci DPH podat hlášení bez pokuty. Celkem ale mělo hlášení na úřady přinést 290 tisíc podnikatelů. Opozdilcům nyní hrozí sankce.
3 | 2016

Vario nahradilo firmě URP dva programy využívané pro maloobchodní prodej

Plně nahradit starý systém a propojit nové řešení s e-shopem. To byly dva hlavní požadavky, které měla společnost URP prodávající mobilní telefony na nového dodavatele ERP systému.
2 | 2016

Šetřete čas využitím nového filtrování ve Variu - projděte si s námi 3 praktické příklady, jak si usnadnit práci

Znáte to. Blíží se porada a vy potřebujete z Varia rychle získat data a začnete vytvářet složité filtry. Nyní, díky novému filtrování, tato data získáte na pár kliknutí . Abychom vás s novou funkčností lépe seznámili, vybrali jsme 3 příklady z praxe:
2 | 2016

O.K. SERVIS BioPro oceňuje na Variu automatickou expedici zakázek

Efektivní vyřizování přijatých objednávek a řízený sklad potřebovala česká společnost O.K. Servis BioPro dodávající laboratorní přístroje, diagnostiku, ingredience a technologická zařízení.
5 | 2015

Elektronická evidence dokumentů ve firmě

Kupí se vám stohy papírů, které potřebujete schválit od několika lidí a nevíte, kdo je již schválil a kdo ještě ne? Zvolte elegantní způsob schvalování veškerých dokumentů – elektronicky s jednoznačnou zodpovědností a časovým údajem.
1 | 2015

Legislativní novinky 2015

Vario je připraveno na novou legislativu. Všechny změny v legislativě, například "Zvláštní režim jednoho správního místa – Mini One Stop Shop" nebo druhou sníženou sazbu DPH, zvládnete s Variem hravě. Co by nemělo ujít vaší pozornosti?
4 | 2014

Vyzkoušejte nové Vario

Představujeme novou verzi systému Altus Vario. Nové Vario přináší uživatelům zásadní vylepšení v designu a ovládání systému. Vyzkoušejte si online verzi.
11 | 2013

V Altus Vario můžete přímo obsluhovat účty České spořitelny

Propojili jsme Altus Vario s BUSINESS 24 Databanking od České spořitelny. Od nyní díky tomu můžete využít BUSINESS 24 Databanking k efektivní obsluze účtu přímo ze software Altus Vario. Lze zpracovávat platby či kontrolovat bankovní účty v informačním systému, bez dalšího přihlášení do služby BUSINESS 24 Internetbanking.
4 | 2013

Okamžité ověření spolehlivosti vašich kontaktů

Novela zákona o DPH přináší povinnost ověřit spolehlivost plátce DPH. Znamená to, že příjemce zdanitelného plnění ručí za nezaplacenou daň. Tato situace ovšem může nastat pouze v případě, že je v době uskutečnění zdanitelného plnění poskytovatel označen jako nespolehlivý plátce. A jak to jako odběratelé zjistíte?
12 | 2012

Vario má přehled o vašich zaměstnancích

Představujeme pomocníka pro personalistiku, nový modul, Personální management .
11 | 2012

Pracujte ještě lépe s Variem

Chcete, aby vaše práce se softwarem Altus Vario byla ještě efektivnější? Navštivte naši rubriku Tipy a triky !
3 | 2012

Vyzkoušejte užitečná rozšíření pro Altus Vario 12

Na oblíbenou webovou stránku programu Altus Vario 12 - stažení software jsme zařadili novou sekci Rozšiřující moduly a doplňky ke stažení . V programu Vario si tak můžete po dobu 30 dnů, bez omezení a zdarma, otestovat demolicence Datové schránky, Evidence smluv, Korespondence, Prodejna, Reklamace, Výroba, Čárové kódy a Datev. Ke každému modulu nebo doplňku jsou k dispozici pokyny pro instalaci a dokumenty nápovědy. Jak aktivovat demoverzi modulu nebo doplňku se dočtete v článku Registrace .
2 | 2012

Vario Agent propojuje mobilní platformu Android s ERP Altus Vario

V lednu byla představena první mobilní aplikace pro ERP/CRM systém Altus Vario s názvem Vario Agent. Řešení je určeno pro platformu Android a uživatelům systému Altus Vario 11 a 12 nabízí funkce „mobilní kanceláře“. Podrobné informace naleznete na webovém portálu ERP Forum .
1 | 2011

Altus Vario propojen s e-obchodem FastCentrik

FastCentrik je B2C řešení určené koncovým spotřebitelům. E-shop je poskytovaný formou pronájmu. Disponuje rozsáhlou funkčností a vyniká jednoduchou obsluhou.