Prezident podepsal zákon o elektronické evidenci tržeb. Přečtěte si, kdy ji musíte zavést

Přijmout platbu, odeslat informace o transakci na státní správu a vydat zákazníkovi účtenku s fiskálním kódem. Tak vypadá elektronická evidence tržeb. Zákon o jejím zavedení v České republice podepsal v uplynulých dnech prezident Miloš Zeman.

Spuštění elektronické evidence tržeb naplánovali politici do 4 fází. Nejdříve ji musí zavést majitelé ubytovacích a stravovacích zařízení. Jako poslední se pak dostane na vybraná řemesla a výrobní činnosti.

Pro lepší orientaci jsme připravili tabulku, ve které se dozvíte, do které fáze spadá vaše firma:

1. fáze od 1. prosince 2016 ubytovací a stravovací služby
2. fáze od 1. března 2017 maloobchod a velkoobchod
3. fáze od 1. března 2018 ostatní činnosti, které však nespadají do 4. fáze, například svobodná povolání, doprava, zemědělství
4. fáze od 1. června 2018 vybraná řemesla a výrobní činnosti

K elektronické evidenci tržeb stačí i smartphone a tiskárna

Abyste mohli tržby elektronicky evidovat, potřebujete přístroj včetně softwaru nebo aplikace, který tento proces umožní. Drobní podnikatelé si vystačí i s chytrým telefonem a bezdrátovou tiskárnou.

Nutné je také připojení k internetu, díky kterému pokladna odešle na finanční úřad zprávu o prodeji zboží. Úřad poté do 2 vteřin odešle fiskální kód, který se na účtenku vytiskne.

Na elektronickou evidenci tržeb bude samozřejmě připravené i Vario. Nemusíte se tedy bát, že váš ERP software nebude v souladu s platnou legislativou.

O všech novinkách ohledně elektronické evidence tržeb vás budeme informovat také na našem blogu a sociálních sítích.

4 | 2016

E-shopy mají na aktualizaci obchodních podmínek už jen necelý měsíc

Zákazník tvrdí, že se výrobek pokazil, ale vy jste reklamaci neuznali. Dřív měl klient jen dvě možnosti - smířit se s tím, nebo j...
3 | 2016

Doplňte na faktury záruční podmínky nebo neformální poděkování

S Variem si své doklady přizpůsobíte na 100 %. V našem tipu zjistíte, jak na ně tisknout různé poznámky. A taky vá...
3 | 2016

16 % plátců DPH neodevzdalo kontrolní hlášení. Hrozí jim pokuta 10 tisíc korun

Přesně 245 tisíc odevzdaných kontrolních hlášení k dani z přidané hodnoty za leden evidovala Finanční správa 25. února. Tedy posl...
3 | 2016

[Altus Portal] Nové logo nebo termín firemního večírku? Nechte rozhodovat zaměstnance

Oslava výročí firmy se blíží, vy ale stále nemáte termín. Obíhat všechny zaměstnance a ptát se jich, kdy se jim to nejvíc hodí, j...
3 | 2016

[Únor 2016] Měsíční přehled dění v ERP systémech

Spokojenost je při implementaci ERP klíčový faktor. Ze systému musí mít radost jak vedení firmy, tak řadoví zaměstnanci. Jinak hr...

Zasílat novinky


Články podle témat

Archiv novinek

2018

Leden (1 příspěvek)

2017

Prosinec (2 příspěvky)
Listopad (2 příspěvky)
Říjen (4 příspěvky)
Září (2 příspěvky)
Srpen (2 příspěvky)
Červenec (5 příspěvků)
Červen (1 příspěvek)
Květen (3 příspěvky)
Duben (4 příspěvky)
Březen (3 příspěvky)
Únor (2 příspěvky)
Leden (4 příspěvky)

2016

Listopad (3 příspěvky)
Říjen (2 příspěvky)
Září (2 příspěvky)
Srpen (5 příspěvků)
Červenec (4 příspěvky)
Červen (6 příspěvků)
Květen (4 příspěvky)
Duben (4 příspěvky)
Březen (5 příspěvků)
Únor (4 příspěvky)
Leden (2 příspěvky)