Konec statisícovým ztrátám o Vánocích. Skateshopu Snowbitch se osvědčilo Vario

Bylo to jako přesednout z Wartburgu do nové Octavie. Tak mluví o přechodu na Vario obchodní ředitel Snowbitch Jiří Cafourek. Tento skateshop s dvacetiletou tradicí patří v České republice mezi špičku ve svém oboru. Má pětašedesát zaměstnanců a hrubý obrat sto milionů ročně. E-shop, který je součástí obchodu, měsíčně vyřídí sedm až osm tisíc objednávek.

Vario mají ve Snowbitch od roku 2011.Předtím jsme používali Cézar - snad pravěký systém, který ještě fungoval na DOSu,”  vzpomíná Cafourek. Každou agendu vedli v samostatném systému a bylo obtížné se v tom vyznat.

Zlomové byly Vánoce v roce 2010. Firma se začala dostávat ze stotisícových do milionových obratů a měla osmnáct poboček po celé zemi. Ale kvůli pomalé aktualizaci e-shopu přicházela o statisíce korun. „V tu chvíli jsme si řekli, že tak už to dál nejde,”  vypráví Cafourek.

Rozhodla komplexnost Varia a příznivá cena

Na jaře proto začali hledat nový informační systém. „Chtěli jsme mít vše v jednom - účetnictví, sklad a evidenci majetku. Také jsme potřebovali na systém napojit náš nový e-shop, který jsme připravovali. Cézar by nám on-line propojení neumožnil,” říká.

Ve výběrovém řízení si ve Snowbitch nechali představit asi deset různých ERP. Při výběru měli tři hlavní priority:

  • on-line provoz,
  • pokladny a účetnictví,
  • snadné vyřízení zakázek z e-shopu.

Nakonec se rozhodli pro Vario. Kromě komplexnosti systému se jim zamlouvala i cena. „Ostatní ERP systémy, které měly stejné funkce, byly o dost dražší,”  říká Cafourek.

Jednou z věcí, která je na Variu zaujala, bylo rychlé vyřízení objednávek z internetu. Modul Expedice je hodně vychytaný. Objednávku díky němu vyexpedujeme, včetně faktury a tisku štítku, na deset kliknutí,”  uvádí obchodní ředitel.

Pár drobností si nechali vytvořit na míru. Úpravy se týkaly:

  • tisku štítků na zboží,
  • rezervačního systému na zboží z e-shopu,
  • změny vzhledu účtenek.

Pozor na implementaci v hlavní sezoně

Přechod na základní verzi Varia trval Snowbitch pět měsíců. V srpnu napojili sklad, v září obchody, v říjnu nový e-shop a v lednu účetnictví. Následující půlrok doplňovali další agendy jako reklamace a správa adresářů.

Jestli se jedna věc úplně nevydařila, tak to bylo načasování. Ve Snowbitch si mysleli, že nový systém zvládnou vybrat za měsíc a v červnu se už pustí do implementace. Jenže výběr se protáhl, a tak se s implementací začalo až na konci léta.

Jenže to už ve skateshopu startuje hlavní sezóna. V srpnu a září si mladí kupují batohy do školy a od října lidé začnou s nákupem vánočních dárků. „Kvůli tomu byla implementace dost náročná,” popisuje Cafourek.

Ztrátovost zboží klesla k nule

Ale nakonec se ji podařilo zvládnout bez problémů a po zavedení Varia se ve Snowbitch hodně věcí změnilo. Například se výrazně zlepšil tok zboží. Když si předtím chtěl zákazník v prodejně koupit boty a jeho velikost zrovna nebyla, museli prodavači složitě obvolávat ostatní pobočky a zjišťovat, jestli je tam mají.

Nyní se jen podívají do systému a on-line vidí, kde je zboží k dispozici. A zákazníkovi tak můžou hned říct, že jeho velikost mají třeba v Ostravě a že zítra budou boty tady na pobočce.

Výrazně také klesla ztrátovost zboží, které už nemizí v meziskladech. Automaticky se zaznamenává každý jeho pohyb. Díky této spolehlivosti a komplexnosti Varia už nemusí zaměstnanci stále něco dohledávat v různých systémech a mají víc času na vyhodnocování dat.

Spokojení i po pěti letech

Vario naplnilo očekávání, která do něj ve Snowbitch vkládali. „Byl to velký obrat k lepšímu. Představte si, že z Wartburgu přesednete do nové Octavie - právě takové to bylo,” říká Cafourek.

Ve Snowbitch za sebou mají pět let s Variem a stále jsou spokojení. „Na naše doporučení si už několik firem Vario pořídilo. Naposledy to byla firma LAID, se kterou úzce spolupracujeme. Obchodují s podobným zbožím a nastavení Varia si udělali podle nás, protože ví, že se u nás osvědčilo,” dodává obchodní ředitel.

4 | 2016

Šetřete čas s klávesovými zkratkami pro Vario [infografika]

CTRL + C a CTRL + V. Klávesové zkratky umí v součtu ušetřit desítky minut. Začněte je využívat i ve Variu. Snadno si je zapamatuj...
4 | 2016

Prezident podepsal zákon o elektronické evidenci tržeb. Přečtěte si, kdy ji musíte zavést

Přijmout platbu, odeslat informace o transakci na státní správu a vydat zákazníkovi účtenku s fiskálním kódem. Tak vypadá elektro...
4 | 2016

E-shopy mají na aktualizaci obchodních podmínek už jen necelý měsíc

Zákazník tvrdí, že se výrobek pokazil, ale vy jste reklamaci neuznali. Dřív měl klient jen dvě možnosti - smířit se s tím, nebo j...
3 | 2016

Doplňte na faktury záruční podmínky nebo neformální poděkování

S Variem si své doklady přizpůsobíte na 100 %. V našem tipu zjistíte, jak na ně tisknout různé poznámky. A taky vá...
3 | 2016

16 % plátců DPH neodevzdalo kontrolní hlášení. Hrozí jim pokuta 10 tisíc korun

Přesně 245 tisíc odevzdaných kontrolních hlášení k dani z přidané hodnoty za leden evidovala Finanční správa 25. února. Tedy posl...

Zasílat novinky


Články podle témat

Archiv novinek

2017

Listopad (2 příspěvky)
Říjen (4 příspěvky)
Září (2 příspěvky)
Srpen (2 příspěvky)
Červenec (5 příspěvků)
Červen (1 příspěvek)
Květen (3 příspěvky)
Duben (4 příspěvky)
Březen (3 příspěvky)
Únor (2 příspěvky)
Leden (4 příspěvky)

2016

Listopad (3 příspěvky)
Říjen (2 příspěvky)
Září (2 příspěvky)
Srpen (5 příspěvků)
Červenec (4 příspěvky)
Červen (6 příspěvků)
Květen (4 příspěvky)
Duben (4 příspěvky)
Březen (5 příspěvků)
Únor (4 příspěvky)
Leden (2 příspěvky)

2015

Prosinec (3 příspěvky)
Listopad (3 příspěvky)
Říjen (2 příspěvky)
Září (3 příspěvky)
Srpen (2 příspěvky)
Červenec (1 příspěvek)
Květen (3 příspěvky)
Duben (1 příspěvek)
Březen (1 příspěvek)
Únor (2 příspěvky)
Leden (2 příspěvky)