E-shopy mají na aktualizaci obchodních podmínek už jen necelý měsíc

Zákazník tvrdí, že se výrobek pokazil, ale vy jste reklamaci neuznali. Dřív měl klient jen dvě možnosti - smířit se s tím, nebo jít k soudu. Nově může využít mimosoudní řešení sporů a vy ho o této možnosti musíte informovat v obchodních podmínkách.

Spory rozsoudí ČOI

Mimosoudní řešení sporů (Alternative Dispute Resolution - ADR) zavádí novela zákona o ochraně spotřebitelů od února. Potřebné informace musí mít e-shopy v obchodních podmínkách nejpozději od května 2016.

Novinka ušetří peníze za právníky oběma stranám. Tento druh sporů bude řešit zejména Česká obchodní inspekce. Ve specializovaných odvětvích se do procesu zapojí i:

  • Finanční arbitr,
  • Český telekomunikační úřad,
  • Energetický regulační úřad.

V obchodních podmínkách musí být uvedená i internetová adresa instituce, která tyto spory řeší. Pro většinu e-shopů je to tedy adresa www.coi.cz.

Snadné řešení sporů se zahraničními zákazníky

Mimosoudním řešením sporů se zabývá i Evropská komise, které v polovině února spustila novou platformu ODR (Online Dispute Resolution). V obchodních podmínkách musíte mít odkaz i na tuto stránku: ec.europa.eu/odr.

Pomocí elektronického formuláře vás může kontaktovat nespokojený zákazník z jiného státu Evropské unie. Stránky jsou dostupné v jazycích všech členských zemí.

Díky tomuto opatření má být snadnější přeshraniční internetové nakupování. Celá čtvrtina spotřebitelů totiž své problémy se zbožím z ciziny neřeší, protože se bojí, že to bude příliš složité. S mimosoudním řešením sporů je však podle Evropské komise spokojeno 70 % lidí, kteří řešili problém tímto způsobem.

Aktualizujte podmínky

Pokud nemáte vlastní právníky, kteří vám podmínky doplní, můžete se inspirovat aktualizovanými vzorovými podmínkami APEKu. Termín na jejich úpravu vyprší na konci dubna.

3 | 2016

Doplňte na faktury záruční podmínky nebo neformální poděkování

S Variem si své doklady přizpůsobíte na 100 %. V našem tipu zjistíte, jak na ně tisknout různé poznámky. A taky vá...
3 | 2016

16 % plátců DPH neodevzdalo kontrolní hlášení. Hrozí jim pokuta 10 tisíc korun

Přesně 245 tisíc odevzdaných kontrolních hlášení k dani z přidané hodnoty za leden evidovala Finanční správa 25. února. Tedy posl...
3 | 2016

[Altus Portal] Nové logo nebo termín firemního večírku? Nechte rozhodovat zaměstnance

Oslava výročí firmy se blíží, vy ale stále nemáte termín. Obíhat všechny zaměstnance a ptát se jich, kdy se jim to nejvíc hodí, j...
3 | 2016

[Únor 2016] Měsíční přehled dění v ERP systémech

Spokojenost je při implementaci ERP klíčový faktor. Ze systému musí mít radost jak vedení firmy, tak řadoví zaměstnanci. Jinak hr...
3 | 2016

Vario nahradilo firmě URP dva programy využívané pro maloobchodní prodej

Plně nahradit starý systém a propojit nové řešení s e-shopem. To byly dva hlavní požadavky, které měla společnost URP prodávající...

Zasílat novinky


Články podle témat

Archiv novinek

2018

Leden (1 příspěvek)

2017

Prosinec (2 příspěvky)
Listopad (2 příspěvky)
Říjen (4 příspěvky)
Září (2 příspěvky)
Srpen (2 příspěvky)
Červenec (5 příspěvků)
Červen (1 příspěvek)
Květen (3 příspěvky)
Duben (4 příspěvky)
Březen (3 příspěvky)
Únor (2 příspěvky)
Leden (4 příspěvky)

2016

Listopad (3 příspěvky)
Říjen (2 příspěvky)
Září (2 příspěvky)
Srpen (5 příspěvků)
Červenec (4 příspěvky)
Červen (6 příspěvků)
Květen (4 příspěvky)
Duben (4 příspěvky)
Březen (5 příspěvků)
Únor (4 příspěvky)
Leden (2 příspěvky)